Lastige klanten bestaan niet
"Van klacht naar vaste klant"
Diepgaande kennis van de psychologie
Inzicht in de verschillende klanten en hoe deze reageren "onder druk"
Wat er nodig is van een klacht naar een vaste klant te komen
Vanaf prijs
€249 per persoon excl.btw
Uitvoering
Training
Vanaf prijs
€249 per persoon excl.btw
Duur
1 dag
Startmoment
Neem contact op
Wat anderen over ons zeggen
“Door het type klant te herkennen en daarop afstemming en verbinding te maken werd wat een lastig gesprek uiteindelijk een prettig gesprek en bedankte de klant mij voor mijn hulp”
“De training heeft mij inzicht gegeven dat een lastig gesprek een kans is om het vertrouwen van de ander te winnen ”
Dit ga je leren in Lastige klanten bestaan niet:
In deze training leer je op basis van het Insights Discovery model de verschillende type klanten te herkennen in stresssituaties en deze om te draaien naar succesvolle klantgesprekken.
Het herkennen van verschillende type mensen op basis van de Insights Discovery model leert je de klant te herkennen en verbinding te maken op de voor zowel de verkoper als de klant prettigste wijze.
Inhoud:
Tijdens deze training gaan we stap na stap eerst onszelf herkennen in het model van Insights Discovery. Door deze stappen te maken kunnen we deze ook toepassen naar klanten toe.
Het herkennen van de signalen die een klant in een stresssituatie afgeeft en daarop in te spelen op de voor hem/ haar prettigste wijze maakt dat een ‘NO” gesprek uiteindelijk een “WOW” gesprek kan worden.
Het herkennen van lichaamstaal, voorkeur voor communicatiestijl, maken dat door de zichtbare aanwijzingen we ons sneller aanpassen aan de ander waardoor de relatie sneller en duurzamer gemaakt wordt. Het vertrouwen in de deskundigheid van de verkoper zal ook bij de klanten verhogen en daardoor meer ambassadeurs creëren.
Resultaten na het volgen van de training:
· Herken je de verschillende type klanten/ mensen in stresssituaties
· Heb je kennis opgedaan van de verschillende manieren van afstemmen en verbinden met de verschillende type mensen in stresssituaties
· Weet je een lastig gesprek omdraaien naar een geslaagd gesprek.
· Weet je de verschillende bij-verkoop producten, diensten en services natuurlijker in je gesprek verweven.
(NB. Deze training kan als vervolg op de Verkoop plus training worden ingezet, in een halve dag training)
- Verkoopmedewerker
- Iedereen die in zijn/haar werk te maken heeft met klanten/ gasten of clienten