Receptie en Front office
"Het gezicht en het geluid van de organisatie"
Ontdek hoe je als eerste aanspreekpunt van de organisatie niet alleen een gezicht bent, maar ook een essentiële schakel tussen afdelingen en diensten.
Leer de basisvaardigheden in houding, gedrag en communicatie die je nodig hebt om effectief te functioneren in deze veelzijdige rol.
Leer niet alleen extra services aan te bieden, maar ook om op maat gemaakte oplossingen te vinden die passen bij de behoeften van verschillende mensen en situaties.
Vanaf prijs
€249 per persoon excl.btw
Uitvoering
Training
Vanaf prijs
€249 per persoon excl.btw
Duur
1 dag
Startmoment
Neem contact op
Wat anderen over ons zeggen
“Ik heb geleerd dat ik door mijn houding en uitstraling zelf invloed kan hebben op verschillende situaties. Het heeft mijn werk aan de receptie gemakkelijker gemaakt.”
“Ik kan de diensten die wij in huis hebben nog beter aanbieden aan de klant/ gast. Daarmee verleen ik nog meer service.”
Dit ga je leren:
Als receptionist(e) ben je het gezicht en het geluid van de organisatie. Je bent het visitekaartje bij binnenkomst en de spin in het web van vele taken die je doet. Vragen van collega’s en ook mensen van buitenaf, leveranciers en collega’s maken je dag afwisselend maar soms ook lastig. Iedereen de volledige aandacht geven, maakt dat je keuzes moet maken.
Je bewust zijn van je uitstraling en de juiste vragen en prioriteiten stellen zijn onderdeel van deze training.
Inhoud:
De training omvat de basistechnieken van een receptioniste in houding en gedrag. Als eerste aanspreekpunt van de locatie is de receptioniste ook de bruggenbouwer tussen verschillende afdelingen en diensten die er in huis zijn.
Het doorpakken en meedenken in de breedste zin van het woord, waarbij je de mogelijkheden van de organisatie toepast op vragen die er zijn.
Resultaten na het volgen van de training:
- Je hebt inzicht gekregen in welke extra services er aan t bieden zijn.
- Je kan de juiste vragen stellen om klant efficiënt te helpen.
- Je weet je houding en gedrag aan toepassen naar de persoon die je voor je hebt.
- Je kan gemakkelijker schakelen en prioriteiten beter vaststellen.
- Receptiemedewerkers
- Front office medewerkers
- Gastvrouw/ heren